Wat is vereist?
- Beschikt over een hbo diploma Accountancy of Bedrijfseconomie
- Minimaal 5 jaar werkervaring met samenstelwerkzaamheden
- Ervaring met complexe jaarrekeningen en dossiers
- Ervaring met internationale klanten
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Nauwkeurigheid, analytisch vermogen en betrouwbaarheid
- Amersfoort en/of Amstelveen
Wat krijg je?
- €6.274 - €9.450 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 26 vakantiedagen en de mogelijkheid om 6 vakantiedagen te kopen
- Passende studiefaciliteiten, training-on-the job en persoonlijke begeleiding
Wat doe je?
- 40% Klantafspraken uitvoeren
- 40% Interne projecten uitvoeren
- 20% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Wim Honselaar
Corporate Recruiter
Vacature
Als Accountant bij Auren ben je verantwoordelijk voor het samenstellingsproces van de jaarrekeningen van klanten en de planning van diverse processen. Je ondersteunt klanten uit je portefeuille actief bij het opstellen van de jaarrekening en zorgt ervoor dat deze voldoet aan alle eisen voor een samenstellingsverklaring. Daarbij vervul je ook de rol van sparringpartner voor de Ondernemer en van relatiebeheerder voor de klant. Je verstrekt advies over uiteenlopende onderwerpen, variërend van eenvoudige vraagstukken tot complexe fiscale of bedrijfseconomische dilemma's, inclusief ingewikkelde overnames en investeringen.
Je zult niet alleen externe relaties beheren, maar ook intern een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling en groei van Assistent Accountants binnen Auren. Je bent een bron van informatie, een coach en neemt deel aan functioneringsgesprekken en sollicitatiegesprekken met potentiële collega's. Je werkt hierbij nauw samen met andere afdelingen, zoals de fiscale afdeling en de salarisadministratie.
In deze functie kom je terecht op de afdeling Accounting Products, bestaande uit Beginnende Assistent Accountants, Gevorderde Assistent Accountants, Zelfstandige Assistent Accountants en Accountants.
Als je het leuk vindt om met cijfers te werken, verbanden te leggen en je het niet erg vindt om in drukke periodes te werken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Een leuke werkdag is een productieve dag, waarin je een waardevolle bijdrage hebt geleverd aan de opdrachten van klanten en interne projecten. Je rondt de dag af met het gevoel dat je precies hebt bereikt wat je wilde en hebt bijgedragen aan het succes van het bedrijf.
Op een minder leuke werkdag heb je veel besprekingen waardoor je weinig tijd hebt om je te concentreren op je daadwerkelijke taken. Het lijkt erop dat je productiviteit lager is omdat je voortdurend tussen verschillende opdrachten moet wisselen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Jaarrekeningen en adviesvraagstukken bespreken
- Lunch
- Lopende zaken uiteenzetten en actiepunten afwerken
- Dossier voorbereiden
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Accountans-planningsoverleg
- Jaarrekeningen en adviesvraagstukken bespreken
- Aan interne projecten werken
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Intern overleg
- Jaarrekeningen en adviesvraagstukken voorbereiden
- Afspraak met klant uitvoeren
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Volgende klantafspraak voorbereiden
- Accountants-planningsoverleg
- Lopende zaken uiteenzetten en actiepunten afwerken
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Dossier voorbereiden
- Aan interne projecten werken
- Volgende week voorbereiden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad binnen Auren wordt grotendeels bepaald door je eigen inzet en ambitie. In het vak van Accountant is er een vereiste permanente educatie. Om de individuele ontwikkelbehoeften van medewerkers te begrijpen, voeren we regelmatig gesprekken en hanteren we HR-cycli. Daarnaast bieden we een management development traject aan. Via de AurenAcademy krijgen medewerkers de mogelijkheid om zelf e-learning modules te selecteren en hun kennis verder te verdiepen.
Werken bij Auren
Auren staat bekend als de vertrouwde partner voor het MKB en excelleert in diverse vakgebieden, waaronder Accountancy, Audit & Assurance, Salarisadministratie, Consulting en Tax & Legal. Als betrokken partner in zaken doen, streven wij ernaar onze klanten bij te staan in het behalen van hun doelen. Heldere inzichten in financiële vraagstukken worden verschaft door middel van betrouwbare rapportages en innovatieve oplossingen worden geboden ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij Auren staat centraal dat de succesvolle groei van onze klanten voorop staat en ons doel is om gezamenlijk te werken aan een solide zakelijke toekomst.
- Kantoor in Amersfoort en Amsterdam
- Actief in Nederland en in 11 landen wereldwijd
- 40% / 60%
- Gem. leeftijd 35 jaar
- Casual smart
- Thuiswerkmogelijkheden
- Tenminste 50 medewerkers