Beginnend Assistent Accountant (starter)

Solliciteer nu

Beginnend Assistent Accountant (starter)

Auren Amersfoort

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau of duale hbo student 
  • Je hebt een analytisch vermogen en sterke communicatieve vaardigheden
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift; Engels is een pre
  • Je bent nauwkeurig, klantgericht en betrouwbaar

Wat krijg je?

  • €2.555 - €3.176 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring). Voor medewerkers onder de 21 jaar gelden aangepaste loonschalen. 
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen en de mogelijkheid om 6 vakantiedagen te kopen
  • Passende studiefaciliteiten, training-on-the job en persoonlijke begeleiding

Wat doe je?

  • 10% Intern teamoverleg
  • 10% Klantcontact
  • 20% Administraties en aangiftes verzorgen
  • 40% Jaarrekeningen samenstellen
  • 20% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Beginnend Assistent Accountant bij Auren vervul je een belangrijke rol binnen het team door het beheer en de verwerking van een groeiende klantenportefeuille. Je verzamelt, analyseert en interpreteert financiële gegevens om deze om te zetten in waardevolle informatie voor rapportagedoeleinden. Hierbij ondersteun je ook ondernemers bij het bijhouden van hun administratie en het tijdig indienen van aangiften omzetbelasting.

Daarnaast draag je bij aan het opstellen van jaarrekeningen door ervoor te zorgen dat alle administratieve processen accuraat en overzichtelijk verlopen. Je werkt nauw samen met collega's en klanten, waarbij nauwkeurigheid, professionaliteit en een goed begrip van boekhoudkundige principes van groot belang zijn. Door deze taken uit te voeren, lever je een belangrijke bijdrage aan de hoogwaardige dienstverlening die Auren aan haar klanten biedt.

Je wordt onderdeel van Samenstelpraktijk, bestaande uit Accountants, Zelfstandige Assistenten, Gevorderde Assistenten en Beginnende Assistenten.

Als je het leuk vindt om financiële gegevens te analyseren en om te zetten in bruikbare informatie voor rapportage en je het niet erg vindt om nauwkeurig te werken aan het beheer van administraties en belastingaangiftes, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Beginnend Assistent Accountant

Op een leuke werkdag heb je voldaan aan de klantbehoeften en succesvol het jaarwerk afgerond, terwijl je energie hebt gekregen van het leerproces en nieuwe kennis hebt opgedaan.

Op een minder leuke werkdag heb je moeite om je eigen werkzaamheden af te ronden omdat er veel tegelijk van je wordt gevraagd in verschillende bedrijfsprocessen en contactmomenten met mensen.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Belastingaangiftes verzorgen
    • Jaarrekeningen samenstellen
    • Administratie verwerken
    • Lunch
    • Jaarrekeningen samenstellen
    • Vragen van klanten beantwoorden
    • Intern overleg met Fiscalisten en Accountants
    • Lunch
    • Jaarrekeningen samenstellen
    • Belastingaangiftes verzorgen

Voorbeeld uit de praktijk

Een klant benadert je met vragen over de verkoop, overdracht of staking van hun onderneming. Wat doe je?

Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de administratie en jaarrekening van de betreffende klant volledig en accuraat zijn. Je analyseert de situatie en legt de vragen van de klant voor aan de Accountant. Samen bespreken jullie de implicaties en mogelijke oplossingen, waarbij de Accountant de jaarrekening en de vragen met de klant bespreekt en dit vastlegt in een bespreeknotitie. Vervolgens is het jouw taak om deze besproken punten nauwkeurig vast te leggen in het dossier en het gekozen traject te integreren in de jaarrekening en het dossier van de klant. Hierbij zorg je ervoor dat alle stappen voldoen aan de vereisten van de wet- en regelgeving en de interne richtlijnen van het kantoor, met als uiteindelijk doel een heldere en correcte financiële rapportage voor de klanten te waarborgen.

Groeipad

Het groeipad binnen Auren wordt grotendeels bepaald door je eigen inzet en ambitie. In het vak van accountant is permanente educatie een vereiste. Om door te groeien in deze functie moet je ook een aantal studies afronden, waaronder een relevante hbo-opleiding. Daarnaast zijn er interne opleidingen, die ook gefaciliteerd kunnen worden door externe partijen. Tevens is er veel coaching on the job, waarbij de focus altijd op de mens ligt. Om de individuele ontwikkelbehoeften van medewerkers te begrijpen, voeren we regelmatig gesprekken en hanteren we HR-cycli.

Beginnend Assistent Accountant
Gevorderd Assistent Accountant
Zelfstandig Assistent Accountant
Accountant

Werken bij Auren

Auren staat bekend als de vertrouwde partner voor het MKB en excelleert in diverse vakgebieden, waaronder Accountancy, Audit & Assurance, Salarisadministratie, Consulting en Tax & Legal. Als betrokken partner in zaken doen, streven wij ernaar onze klanten bij te staan in het behalen van hun doelen. Heldere inzichten in financiële vraagstukken worden verschaft door middel van betrouwbare rapportages en innovatieve oplossingen worden geboden ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij Auren staat centraal dat de succesvolle groei van onze klanten voorop staat en ons doel is om gezamenlijk te werken aan een solide zakelijke toekomst.

  • Kantoor in Amersfoort en Amsterdam
  • Actief in Nederland en in 11 landen wereldwijd
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 35 jaar
  • Casual smart
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Tenminste 50 medewerkers

Collega's

Foto van medewerker Krissie
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Max
Foto van medewerker Aurelia

Krissie (54) - Office Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat de branche voor mij nieuw is en ik energie krijg van de jongelui op de werkvloer.

Wat was je vorige baan?
Event coördinator

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uitproberen nieuwe recepten, volleyballen en kijken naar handbalwedstrijden in Aalmeer.

Denny (33) - Senior Manager Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 2012 begonnen met werken in de administratie- en samenstelpraktijk als bijbaan, naast mijn voltijdstudie Accountancy & Control aan de UvA. Auren gaf me de gelegenheid om alvast praktijkervaring op te doen in het vakgebied, met het doel om mijn master in deeltijd te volgen en door te groeien naar de Audit & Assurance praktijk. Uiteindelijk heb ik ongeveer twee jaar in de samenstelpraktijk gewerkt. Deze periode is een onmisbare basis geweest, een kans die Auren mij geboden heeft.

Wat was je vorige baan?
Auren is mijn eerste werkgever op het gebied van accountancy, al bijna 12,5 jaar!

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd door brengen met zoontje en partner, drankje doen met vrienden en het volgen van sport

Max (23) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Auren gaan werken omdat zij gevestigd zijn in de regio Amsterdam met een internationaal klantenpakket. Daarnaast zijn ze gehuisvest in een mooi pand, waar een leuke sfeer heerst tussen de collega’s. Ook biedt Auren veel doorgroeimogelijkheden en uitdagingen.

Wat was je vorige baan?
Barman

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitnessen en afspreken met vrienden op een terrasje of festival

Aurelia (25) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben benaderd door de recruiter van Auren en ik ben op gesprek gegaan. Het was een goed gesprek en het voelde goed.

Wat heb je gestudeerd?
Master of science in Accounting

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven