Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Ervaring met het leiden en sturen van teams
- Je hebt analytische vaardigheden, vakkundigheid en leidinggevende capaciteiten
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent nauwkeurig, betrouwbaar en actief
- Amersfoort en/of Amstelveen
Wat krijg je?
- €2.841 - €4.220 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 24 tot 40-urige werkweek
- 26 vakantiedagen en de mogelijkheid om 6 vakantiedagen te kopen
- Passende studiefaciliteiten, training-on-the job en persoonlijke begeleiding
Wat doe je?
- 40% Samenstelwerkzaamheden voor (concept) jaarrekeningen uitvoeren
- 20% Administratie verwerken
- 10% Ad hoc fiscale en boekhoudkundige vragen beantwoorden
- 10% Eindbesprekingen jaarrekening bijwonen
- 10% Aan beginnende collega's ondersteuning bieden
- 10% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Wim Honselaar
Corporate Recruiter
Vacature
Als Gevorderd Assistent Accountant bij Auren ben je verantwoordelijk voor het samenstellen van jaarrekeningen voor een diverse klantenkring, variërend van nationale tot internationale klanten. Je ondersteunt het bestuur van verschillende entiteiten bij het opstellen van de jaarrekening volgens geldende regelgeving. Tijdens deze samenstelwerkzaamheden ben je het eerste aanspreekpunt voor de klant, waarbij je actief problemen in het proces signaleert en zaken tijdig afstemt. Daarbij speel je een belangrijke rol in het waarborgen van een soepel en accuraat samenstelproces.
Naast het samenstellen van jaarrekeningen, verricht je ook administratieve dienstverlening zoals het voeren van de boekhouding, het assisteren bij maandrapportages en het voorbereiden van omzetbelasting- en ICP-aangiftes. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van ad hoc vragen van klanten, voornamelijk met betrekking tot fiscale kwesties. Je bent een betrouwbare en deskundige partner voor je klanten, die hen ondersteunt bij zowel hun dagelijkse administratieve behoeften als hun bredere financiële en fiscale vraagstukken.
Je wordt onderdeel van het team Accounting Products, dat bestaat uit de Verantwoordelijk Tekenend Accountants (AA), één Beginnende Assistent, één Gevorderde Assistent en één Zelfstandige Assistent.
Als je het leuk vindt om jaarrekeningen samen te stellen en financiële gegevens te analyseren,en je het niet erg vindt om intensief samen te werken met een divers klantenbestand en ad hoc vragen te beantwoorden, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag werk je aan een complexe jaarrekening voor een internationale klant en zie je het resultaat van je inspanningen. Het moment waarop je de definitieve jaarrekening oplevert en de tevreden reactie van de klant ontvangt, maakt al het harde werk de moeite waard.
Op een minder leuke werkdag ben je bezig met het invoeren van een groot aantal facturen in de administratie. Dit monotone werk kan vermoeiend zijn, maar het is belangrijk voor een nauwkeurige financiële weergave.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Intern overleg
- Lunch
- Klanten bij het opstellen van jaarrekeningen ondersteunen
- Problemen tijdig signaleren en afstemmen
- Administratie verwerken
-
- Lunch
- Bij maandrapportages assisteren
- Aangiften omzetbelasting en ICP-aangiften voorbereiden
- Ad hoc vragen van klanten beantwoorden
- Administratie verwerken
-
- Lunch
- Telefonische en e-mail vragen van klanten beantwoorden
- Intern overleg
- Aan beginnende collega's ondersteuning bieden
- Financiële gegevens en rapporten analyseren en interpreteren
-
- Lunch
- Eindbespreking jaarrekening bijwonen
- Samenstelwerkzaamheden voor (concept) jaarrekeningen uitvoeren
- Klanten bij het opstellen van jaarrekeningen ondersteunen
- Administratie verwerken
-
- Lunch
- Bij maandrapportages assisteren
- Ad hoc vragen van klanten beantwoorden
- Aangiften omzetbelasting en ICP-aangiften voorbereiden
- Administratie verwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad binnen Auren wordt grotendeels bepaald door je eigen inzet en ambitie. In het vak van Accountant is er een vereiste permanente educatie. Om de individuele ontwikkelbehoeften van medewerkers te begrijpen, voeren we regelmatig gesprekken en hanteren we HR-cycli. Daarnaast bieden we een management development traject aan. Via de AurenAcademy krijgen medewerkers de mogelijkheid om zelf e-learning modules te selecteren en hun kennis verder te verdiepen.
Werken bij Auren
Auren staat bekend als de vertrouwde partner voor het MKB en excelleert in diverse vakgebieden, waaronder Accountancy, Audit & Assurance, Salarisadministratie, Consulting en Tax & Legal. Als betrokken partner in zaken doen, streven wij ernaar onze klanten bij te staan in het behalen van hun doelen. Heldere inzichten in financiële vraagstukken worden verschaft door middel van betrouwbare rapportages en innovatieve oplossingen worden geboden ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij Auren staat centraal dat de succesvolle groei van onze klanten voorop staat en ons doel is om gezamenlijk te werken aan een solide zakelijke toekomst.
- Kantoor in Amersfoort en Amsterdam
- Actief in Nederland en in 11 landen wereldwijd
- 40% / 60%
- Gem. leeftijd 35 jaar
- Casual smart
- Thuiswerkmogelijkheden
- Tenminste 50 medewerkers