Terug

(Junior) Manager Audit & Assurance

(Junior) Manager Audit & Assurance

Auren Amstelveen

Wat is vereist?

  • Je bent RA of zit in de afrondende fase van de RA opleiding. 
  • 4 tot 10 jaar werkervaring
  • Je bent analytisch, risicogericht en kunt op een motiverende manier coachen en leiding geven
  • Goede beheersing van Nederlands en Engels, zowel in woord als geschift
  • Je bent mensgericht, leergierig en nieuwsgierig

Wat krijg je?

  • €4.075 - €6.014 bruto p/m voor Junior Manager, €4.769 - €7.424 voor Manager (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen en de mogelijkheid om 6 vakantiedagen bij te kopen
  • Passende externe studiefaciliteiten, Auren Academy, training-on-the job en persoonlijke begeleiding

Wat doe je?

  • 20% Controle aanpak bepalen
  • 30% Werk van collega's reviewen
  • 20% Leiding geven aan controleteam
  • 10% Vragen beantwoorden
  • 10% Concept rapportages opstellen
  • 10% Klantcontact
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
Foto van contactpersoon Wim Honselaar

Vacature

Ben jij toe aan de volgende stap in jouw auditcarrière? Wil jij niet alleen vakinhoudelijk sterk zijn, maar ook het verschil maken als coach en leider binnen een hecht team? Dan is deze rol als (Junior) Manager Audit bij Auren iets voor jou.

Als (Junior) Manager Audit bij Auren geef je leiding aan controleteams en werk je zelf actief mee aan uiteenlopende controleopdrachten voor klanten uit verschillende sectoren. Je bent een belangrijke schakel tussen junior teamleden, senior teamleden en opdrachtgevers. Door jouw kennis, betrokkenheid en coachende aanpak zorg je voor kwaliteit, continuïteit en groei – van jezelf én je team.

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de planning, coördinatie, uitvoering en afronding van controleopdrachten.

Je stelt de controle-aanpak op en bespreekt deze met je team en de verantwoordelijke accountant.

Je reviewt het werk van assistenten en begeleidt hen in hun professionele ontwikkeling.

Je bespreekt bevindingen met klanten en denkt proactief mee over procesverbeteringen.

Je onderhoudt contact met collega’s uit andere disciplines voor een integrale klantbenadering.

Je levert een bijdrage aan een vaktechnisch goed onderbouwd dossier.

Bij Auren draait het niet alleen om cijfers, maar ook om mensen. Wij geloven in aandacht, eigenaarschap en verbinding – zowel met elkaar als met onze klanten.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
(Junior) Manager Audit & Assurance

Op een leuke werkdag heb je een fijn klantbezoek en krijg je daar een mooi kijkje in de keuken.

Op een minder leuke werkdag levert een klant niet op tijd stukken op, waardoor je flink moet schuiven in je planning.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Klantbezoek
    • Werk van collega's reviewen
    • Emails beantwoorden
    • Concept rapportage maken
    • Werk van collega's reviewen
    • Emails beantwoorden
    • Controle aanpak opstellen
    • Contact met Associate
    • Lunch
    • Werk van collega's reviewen
    • Emails beantwoorden
    • Contact met klant
    • Contact met klant
    • Concept rapportage maken
    • Overleg met Accountant

Voorbeeld uit de praktijk

Bij een jaarrekeningcontrole constateer je dat de voorraadpositie van het bedrijf aanzienlijk is gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. De klant heeft geen goede verklaring, er zijn geen duidelijke analyses en de interne beheersing rond voorraadwaardering is zwak. Wat doe je?

Er is in dit geval een verhoogd risico op een materiële fout in de waardering van de voorraden, wat invloed kan hebben op het bedrijfsresultaat en het vermogen. Dit raakt het principe van getrouw beeld en kan leiden tot een onjuiste goedkeurende controleverklaring. Je plant aanvullende detailcontroles, zoals het fysiek bijwonen van een voorraadtelling, het uitvoeren van steekproeven op de inkoopfacturen, en het toetsen van kostprijsberekeningen.

Groeipad

Het groeipad binnen Auren wordt grotendeels bepaald door je eigen inzet en ambitie. Om goed aan te haken bij de individuele ontwikkelbehoeften van medewerkers, voeren we regelmatig gesprekken en stelt de medewerker een persoonlijk ontwikkelplan op. Via de Auren Academy krijgen medewerkers de mogelijkheid om zelf (e-learning) modules te selecteren en hun kennis verder te verdiepen. Tot slot bieden wij aan senior collega's een management development traject aan.

Junior Manager Audit & Assurance
Senior Manager Audit & Assurance

Werken bij Auren

Auren staat bekend als de vertrouwde partner voor het MKB en excelleert in diverse vakgebieden, waaronder Accountancy, Audit & Assurance, Salarisadministratie, Consulting en Tax & Legal. Als betrokken partner in zaken doen, streven wij ernaar onze klanten bij te staan in het behalen van hun doelen. Heldere inzichten in financiële vraagstukken worden verschaft door middel van betrouwbare rapportages en innovatieve oplossingen worden geboden ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij Auren staat centraal dat de succesvolle groei van onze klanten voorop staat en ons doel is om gezamenlijk te werken aan een solide zakelijke toekomst.

  • Kantoor in Amersfoort en Amstelveen
  • Actief in Nederland en in 11 landen wereldwijd
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 35 jaar
  • Casual smart
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Tenminste 50 medewerkers

Collega's

Foto van medewerker Krissie
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Max
Foto van medewerker Aurelia

Krissie (55) - Office Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat de branche voor mij nieuw is en ik energie krijg van de jongelui op de werkvloer.

Wat was je vorige baan?
Event coördinator

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uitproberen nieuwe recepten, volleyballen en kijken naar handbalwedstrijden in Aalmeer.

Denny (34) - Senior Manager Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 2012 begonnen met werken in de administratie- en samenstelpraktijk als bijbaan, naast mijn voltijdstudie Accountancy & Control aan de UvA. Auren gaf me de gelegenheid om alvast praktijkervaring op te doen in het vakgebied, met het doel om mijn master in deeltijd te volgen en door te groeien naar de Audit & Assurance praktijk. Uiteindelijk heb ik ongeveer twee jaar in de samenstelpraktijk gewerkt. Deze periode is een onmisbare basis geweest, een kans die Auren mij geboden heeft.

Wat was je vorige baan?
Auren is mijn eerste werkgever op het gebied van accountancy, al bijna 12,5 jaar!

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd door brengen met zoontje en partner, drankje doen met vrienden en het volgen van sport

Max (24) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Auren gaan werken omdat zij gevestigd zijn in de regio Amsterdam met een internationaal klantenpakket. Daarnaast zijn ze gehuisvest in een mooi pand, waar een leuke sfeer heerst tussen de collega’s. Ook biedt Auren veel doorgroeimogelijkheden en uitdagingen.

Wat was je vorige baan?
Barman

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitnessen en afspreken met vrienden op een terrasje of festival

Aurelia (25) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben benaderd door de recruiter van Auren en ik ben op gesprek gegaan. Het was een goed gesprek en het voelde goed.

Wat heb je gestudeerd?
Master of science in Accounting

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met Recruiter en Hiring Manager
Optie tot meelopen
Kennismaking Partner
Aanbod

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven