Zelfstandig Assistent Accountant

Zelfstandig Assistent Accountant

Auren Amersfoort

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring
  • Ervaring met complexe jaarrekeningen en dossiers maken
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Actief, initiatiefrijk en communicatief vaardig
  • Amersfoort en/of Amstelveen

Wat krijg je?

  • €3.618 - €4.984 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen en de mogelijkheid om 6 vakantiedagen te kopen
  • Passende studiefaciliteiten, training-on-the job en persoonlijke begeleiding

Wat doe je?

  • 25% Planning maken en lopende jaarrekeningen beheren
  • 40% Complexe posten in jaarrekeningdossier verwerken
  • 5% Teamoverleg
  • 10% Assistenten begeleiden
  • 10% Besprekingen met klanten uitvoeren
  • 10% Klantvragen behandelen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Zelfstandig Assistent Accountant bij Auren ben je verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van klantrelaties. Je bent de belangrijkste contactpersoon voor de klant, waarbij je de opgebouwde kennis deelt met je collega's en samen met de Accountantmedewerker de klant ondersteunt. Door je rol als contactpersoon en het aansturen van Assistenten, zorg je ervoor dat het jaarrekeningproces efficiënt verloopt met een zo laag mogelijke doorlooptijd. Daarnaast heb je oog voor het administratieve proces van de klant en geef je advies over mogelijke verbeteringen.

Daarbij beoordeel je de administratie en bespreekt de jaarrekeningen met de klant, waarbij je regelmatig op locatie komt om zaken door te nemen. Dit stelt je in staat om een sterke klantrelatie op te bouwen en de klant optimaal te ondersteunen. Je zorgt ervoor dat alle administratieve processen soepel verlopen en dat de klant altijd goed geïnformeerd is over hun financiële situatie.

Je wordt onderdeel van de Samenstelpraktijk, bestaande uit Beginnende, Gevorderde en Zelfstandige Assistenten en Accountantmedewerkers.

Als je het leuk vindt om met cijfers te werken binnen een actieve omgeving en je het niet erg vindt om verantwoordelijkheid te dragen voor het jaarrekeningproces van klanten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Zelfstandig Assistent Accountant

Op een leuke werkdag heb je succesvol samengewerkt met collega's om complexe financiële vraagstukken op te lossen en heb je waardevolle inzichten gedeeld tijdens een klantbespreking.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met onverwachte complicaties bij het verwerken van complexe posten in jaarrekeningdossiers, waardoor je veel tijd kwijt bent aan het oplossen van problemen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens het opstellen van de jaarrekening merk je een mogelijkheid op voor advies aan de klant. Wat doe je?

Na het opmerken van een advieskans tijdens het opstellen van de jaarrekening, overleg je eerst met de Accountantmedewerker. Indien nodig, raadpleeg je andere afdelingen zoals de fiscale afdeling. Dit biedt de gelegenheid om het advies zorgvuldig voor te bereiden alvorens het tijdens de afsluitende bespreking met de klant te bespreken.

Groeipad

Het groeipad binnen Auren wordt grotendeels bepaald door je eigen inzet en ambitie. In het vak van Accountant is er een vereiste permanente educatie. Om de individuele ontwikkelbehoeften van medewerkers te begrijpen, voeren we regelmatig gesprekken en hanteren we HR-cycli. Daarnaast bieden we een management development traject aan. Via de AurenAcademy krijgen medewerkers de mogelijkheid om zelf e-learning modules te selecteren en hun kennis verder te verdiepen.

Zelfstandig Assistent Accountant

Werken bij Auren

Auren staat bekend als de vertrouwde partner voor het MKB en excelleert in diverse vakgebieden, waaronder Accountancy, Audit & Assurance, Salarisadministratie, Consulting en Tax & Legal. Als betrokken partner in zaken doen, streven wij ernaar onze klanten bij te staan in het behalen van hun doelen. Heldere inzichten in financiële vraagstukken worden verschaft door middel van betrouwbare rapportages en innovatieve oplossingen worden geboden ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij Auren staat centraal dat de succesvolle groei van onze klanten voorop staat en ons doel is om gezamenlijk te werken aan een solide zakelijke toekomst.

  • Kantoor in Amersfoort en Amsterdam
  • Actief in Nederland en in 11 landen wereldwijd
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 35 jaar
  • Casual smart
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Tenminste 50 medewerkers

Collega's

Krissie (54) - Office Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat de branche voor mij nieuw is en ik energie krijg van de jongelui op de werkvloer.

Wat was je vorige baan?
Event coördinator

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uitproberen nieuwe recepten, volleyballen en kijken naar handbalwedstrijden in Aalmeer.

Denny (33) - Senior Manager Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 2012 begonnen met werken in de administratie- en samenstelpraktijk als bijbaan, naast mijn voltijdstudie Accountancy & Control aan de UvA. Auren gaf me de gelegenheid om alvast praktijkervaring op te doen in het vakgebied, met het doel om mijn master in deeltijd te volgen en door te groeien naar de Audit & Assurance praktijk. Uiteindelijk heb ik ongeveer twee jaar in de samenstelpraktijk gewerkt. Deze periode is een onmisbare basis geweest, een kans die Auren mij geboden heeft.

Wat was je vorige baan?
Auren is mijn eerste werkgever op het gebied van accountancy, al bijna 12,5 jaar!

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd door brengen met zoontje en partner, drankje doen met vrienden en het volgen van sport

Max (23) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Auren gaan werken omdat zij gevestigd zijn in de regio Amsterdam met een internationaal klantenpakket. Daarnaast zijn ze gehuisvest in een mooi pand, waar een leuke sfeer heerst tussen de collega’s. Ook biedt Auren veel doorgroeimogelijkheden en uitdagingen.

Wat was je vorige baan?
Barman

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitnessen en afspreken met vrienden op een terrasje of festival

Aurelia (25) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben benaderd door de recruiter van Auren en ik ben op gesprek gegaan. Het was een goed gesprek en het voelde goed.

Wat heb je gestudeerd?
Master of science in Accounting

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu