Assistent Aangiftemedewerker

Tijdelijk gesloten

Assistent Aangiftemedewerker

Auren Amersfoort

Wat is vereist?

  • xxx werk- en denkniveau
  • xxx werkervaring
  • xxx vaardigheden
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • xxx karaktereigenschappen

Wat krijg je?

  • xxx bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • xxx-urige werkweek
  • xxx vakantiedagen
  • xxx trainingen
  • xxx bonussen

Wat doe je?

  • 60% Aangiften opstellen
  • 20% Overleg met Fiscalisten en adviezen volgen
  • 10% Administratie verwerken
  • 10% Aan het vaktechnisch overleg deelnemen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Assistent Aangiftemedewerker bij Auren ben je verantwoordelijk voor het opstellen van belastingaangiften van klanten, waaronder inkomsten-, vennootschaps- en erfbelasting. Je werkt nauw samen met de Fiscalisten en Accountants om ervoor te zorgen dat de klanten de beste service krijgen. Daarnaast draag je zorg voor een goede dossiervorming en voer je eventuele wijzigingen in de aangiften door volgens de aanbevelingen van de fiscalisten.

Je richt je voornamelijk op de voorbereiding van deze aangiften, uitgevoerd op verzoek van de Fiscalisten. Daarnaast heb je elke week overleg met de Fiscalist om de aangiften te bespreken, waaruit doorgaans nuttige tips en kleine aanpassingen voortkomen die je vervolgens in de aangiften doorvoert.

Bij Auren word je onderdeel van een team op de fiscale afdeling, bestaande uit een Fiscaal Juridisch Adviseur, een Senior Juridisch Adviseur , twee Zelfstandig Aangiftemedewerkers, een Assistent Aangiftemedewerker, een Stagiair en twee Fiscalisten. Je komt terecht in een diverse groep professionals die samenwerken om topkwaliteit service te bieden aan de klanten. Bij Auren heerst een heldere, open cultuur waar iedereen zijn of haar bijdrage kan leveren.

Als je het leuk vindt om betrokken te zijn bij het fiscale aspect, geniet van uitgebreid lezen en als je geen bezwaar hebt tegen werkdruk en deadlines, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Assistent Aangiftemedewerker

Op een leuke werkdag ervaar je een aangename variatie in klanten, wat elke belastingaangifte tot een nieuwe uitdaging maakt. Het vaktechnisch overleg op dinsdag is een goede gelegenheid om kennis te vergaren en ervaringen te delen over diverse fiscale onderwerpen met collega's.

Op een minder leuke werkdag ervaar je langdurige, repetitieve taken, zoals het doorgronden van complexe belastingberekeningen, die zowel je concentratie als geduld op de proef stellen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt een aantal belastingaangiften voorbereid en zit nu in een bespreking met één van de Fiscalisten. Deze persoon controleert de aangiften, wijst op aandachtspunten en bespreekt eventuele vragen met jou. Wat zijn de vervolgstappen?

Je bespreekt met de Fiscalist de voorbereide belastingaangiften en ontvangt feedback voor educatieve doeleinden. Bij vragen staat de Fiscalist klaar om zijn kennis te delen. Na de bespreking corrigeer je de aangiften op aandachtspunten en pas je ze aan. Dit waarborgt de kwaliteit en juistheid van de belastingaspecten. Na jouw aanpassingen keurt de Fiscalist de aangiften definitief goed. Op deze manier leer je niet alleen de kneepjes van belastingaangiften, maar ook hoe je constructieve feedback ontvangt en hoe je je werk voortdurend verbetert.

Groeipad

Het groeipad binnen Auren wordt grotendeels bepaald door je eigen inzet en ambitie. In het vak van Fiscalist is er een vereiste permanente educatie. Om de individuele ontwikkelbehoeften van medewerkers te begrijpen, voeren we regelmatig gesprekken en hanteren we HR-cycli. Daarnaast bieden we een management development traject aan. Via de AurenAcademy krijgen medewerkers de mogelijkheid om zelf e-learning modules te selecteren en hun kennis verder te verdiepen.

Assistent Aangiftemedewerker

Werken bij Auren

Auren staat bekend als de vertrouwde partner voor het MKB en excelleert in diverse vakgebieden, waaronder Accountancy, Audit & Assurance, Salarisadministratie, Consulting en Tax & Legal. Als betrokken partner in zaken doen, streven wij ernaar onze klanten bij te staan in het behalen van hun doelen. Heldere inzichten in financiële vraagstukken worden verschaft door middel van betrouwbare rapportages en innovatieve oplossingen worden geboden ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij Auren staat centraal dat de succesvolle groei van onze klanten voorop staat en ons doel is om gezamenlijk te werken aan een solide zakelijke toekomst.

  • Kantoor in Amersfoort en Amsterdam
  • Actief in Nederland en in 11 landen wereldwijd
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 35 jaar
  • Casual smart
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Tenminste 50 medewerkers

Collega's

Krissie (54) - Office Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat de branche voor mij nieuw is en ik energie krijg van de jongelui op de werkvloer.

Wat was je vorige baan?
Event coördinator

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, uitproberen nieuwe recepten, volleyballen en kijken naar handbalwedstrijden in Aalmeer.

Denny (33) - Senior Manager Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 2012 begonnen met werken in de administratie- en samenstelpraktijk als bijbaan, naast mijn voltijdstudie Accountancy & Control aan de UvA. Auren gaf me de gelegenheid om alvast praktijkervaring op te doen in het vakgebied, met het doel om mijn master in deeltijd te volgen en door te groeien naar de Audit & Assurance praktijk. Uiteindelijk heb ik ongeveer twee jaar in de samenstelpraktijk gewerkt. Deze periode is een onmisbare basis geweest, een kans die Auren mij geboden heeft.

Wat was je vorige baan?
Auren is mijn eerste werkgever op het gebied van accountancy, al bijna 12,5 jaar!

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd door brengen met zoontje en partner, drankje doen met vrienden en het volgen van sport

Max (22) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Auren gaan werken omdat zij gevestigd zijn in de regio Amsterdam met een internationaal klantenpakket. Daarnaast zijn ze gehuisvest in een mooi pand, waar een leuke sfeer heerst tussen de collega’s. Ook biedt Auren veel doorgroeimogelijkheden en uitdagingen.

Wat was je vorige baan?
Barman

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitnessen en afspreken met vrienden op een terrasje of festival

Aurelia (24) - Associate Audit & Assurance

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben benaderd door de recruiter van Auren en ik ben op gesprek gegaan. Het was een goed gesprek en het voelde goed.

Wat heb je gestudeerd?
Master of science in Accounting

Interessante baan?